דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים לבניית מערכות יחסים טובות 

מאת    [ 24/10/2015 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 813 פעמים ]


    • מימוש הפוטנציאל האישי: הגשמת חלומות
    • מודעות: האם אנחנו מודעים למערכות היחסים שיש לנו?
    • פתיחות: מה פותח את האחר אלינו? להקשיב לו או לדבר אליו?
    • תרומה: מדוע התרומה לקהילה תעזור בהגשמת חלומות?

מימוש עצמי:

כל אחד מאיתנו טווה חלום ייחודי להגשמה. ההגשמה דורשת מימוש הפוטנציאל האישי. הדרך לשם היא עוברת דרך  שימור, הזנה וטיוב מערכות היחסים שלנו עם עצמנו. מערכת היחסים עם עצמנו היא החשובה ביותר (מימוש הפוטנציאל) בעטיה ניתן לקיים מערכות יחסים טובות וממושכות עם אחרים. הכל שאלה של התמדה וסבלנות, תכנון ואפשור. הבדיקה לאחור היא רק כדי לוודא עד היכן התקדמנו.
מה כבר מומש. גם במערכות היחסים וגם בדרך למימוש הפוטנציאל החכמה היא להסיק את המסקנות מהבדיקה לאחור, להשתמש בלמידה שהוענקה בשפע ולהמשיך הלאה.

מודעות:

משחר ילדותנו למדנו להתנהל בהן ולחיות איתן עד שהן הפכו לנושא שהוא מובן מאליו בחיינו. רובנו לא מודעים שזמן שחולף ולימים הרבים המוקדשים לפיתוחן.  מערכות היחסים שלנו דורשות את המודעות שלנו כדי שהפוטנציאל ימומש. זה רק עניין של תקשורת המקרבת אותנו לעצמנו ולזולת.  

כולנו מבינים שמערכת היחסים החשובה ביותר עבורנו היא עם עצמנו. אם היינו חיים באי בודד והאחד ויחיד שאיתו היינו במערכת יחסים היינו אנחנו עצמנו – האם חיינו היו טובים?

במצב זה היינו צריכים לקבל החלטה וגם לבצע אותה, לדבר את המחשבות שלנו אל החלל כדי לשמוע את הקול שלנו ולהיות בהובלת העשייה ובביצועה בעת אחת. לכאורה התהליכים פשוטים היות שאין ביקורת, למעשה מצב מאד מורכב שדורש מימוש הפוטנציאל שלנו במלואו – לבד.

פתיחות:

אם המילה " לבד" מעוררת חשיבה חדשה אני מניחה שכדאי להבין עד כמה כדאי להעריך את העובדה שיש לנו מערכות יחסים עם אנשים אחרים. זהו רווח. יש!!!! לי מערכות יחסים עם הרבה אנשים וזה טוב לי כי אני לא לבד!!!! ולכן:

רובנו בוחרים כמובן מאליו לחיות חיי קהילה. רובנו בורחים חיים בחברת בני משפחה. רובנו בגרנו בחיק משפחה אוהבת.

מי שבוחר לחיות חיי קהילה יהיה מעורב כל חייו בתהליכי יצירת מערכות יחסים, המספקות לנו את הצורך בביטחון,  קרבה, באינטימיות (פירמידת מאסלו). הצרכים שלנו ממשיכים "לבעוט" אותנו קדימה  מהיום שבו נוצר קשר עין ראשוני עם אמנו, ונמשכים עד הרגע האחרון שבו אנחנו מודעים לקיומנו.

תרומה:

הכלי הנכבד ביותר שאנחנו יכולים לספק לעצמנו ולזולתנו היא מעורבות בחיי הקהילה. מעורבות גבוהה יותר – מקרבת אותנו להגשמת החלומות האישיים שלנו מעצם ההבנות הנקלטות תוך כדי הרתמות לצרכי הקהילה. ההבנות האלו נאספות ובונות את מערכות היחסים שלנו בצורה שונה.

מנגד, משחר היותנו חלק מחברה, דעתנו עלולה להיות מושפעת  מדעות חיצוניות המקטינות את "הקול הפנימי" הדוחף אותנו להצלחה שלנו. לכן, יש חשיבות רבה להבין מהו תפקידנו בכל מערכת יחסים. להיות במודעות של בנייה ושיפור איכותן, שמירה על כשירותן ויופיין של מערכות היחסים שלנו מעלה את היכולת שלנו לתפקד, משרתת את הצורך בביטחון, קרבה ואינטימיות הדרושים להצלחה האישית שלנו.

עזרה גדולה ליצירת תקשורת מקרבת - מובנית בתוך הגוף שלנו: השפה של הגוף. על ידי הבנת השפה שלנו עצמנו אנחנו לומדים לתקשר עם האחר, להבין את עצמנו ואותו. גם ללא מילים אפשר לנטרל קונפליקט ברגע קצר אחד דרך הבעת פנים או עמידה מסויימת, המלמדים מה אנחנו חושבים וחווים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב